Verkiezingsprogrammacommissie

Op 17 januari 2017 heeft de AAV Suardus Ebbinge gekozen als voorzitter van de verkiezingsprogrammacommissie (VPC). Daarnaast is Edwin Kaptein secretaris en zijn Arne Speijer, Nicky Kattenbroek en Marco Voormolen liaisons namens het afdelingsbestuur, de fractie en het college.

Tijdens de AAV op 4 april 2017 presenteerde Suardus zijn plannen voor het (proces van het) opstellen van het verkiezingsprogramma. De afgelopen maanden heeft de VPC vele gesprekken gevoerd met de themagroepen, gebieden, fractieleden en actieve leden. Er zijn thema’s afgebakend en commissies samengesteld om te starten met de zogenaamde tafels:

• Circulaire stad – Reinout Wissenburg & Edwin Kaptein
  • Initiatiefrijke stad – Tim de Haan
  • Kansrijke stad – Talitha Stam
  • Levendige stad – In-Young Park
  • Mooie stad – Brenda Dirkse (tevens plaatsvervangend voorzitter)
  • Ondernemende stad – Anne Wilschut
  • Rechtvaardige stad – Jennifer Alspeer
  • Sociale stad – Henk Goris

De komende maanden zullen er nog vele gesprekken en evenementen plaatsvinden, zoals de Ledencarrousel op 23 mei. Tijdens deze Ledencarrousel werden de eerste ideeën en plannen besproken en daarmee de eerste bouwstenen voor het programma van 2018 gepresenteerd. Het verkiezingsprogramma wordt op 4 november aan de AAV ter goedkeuring voorgelegd.

U kunt contact opnemen met de VPC via programma@d66rotterdam.nl.

De VPC agenda in het kort

• mid-september 2017: VPC levert laatste concept versie verkiezingsprogramma op
  • oktober 2017: VPC organiseert een amendementenavond
  • 4 november 2017: AAV & Stadscongres waarop het verkiezingsprogramma wordt vastgesteld