Verkiezingsprogrammacommissie

Op 17 januari 2017 heeft de AAV Suardus Ebbinge gekozen als voorzitter van de verkiezingsprogrammacommissie (VPC). Edwin Kaptein is secretaris en Arne Speijer, Nicky Kattenbroek en Marco Voormolen zijn liaisons namens het afdelingsbestuur, de fractie en het college.

De afgelopen maanden heeft de VPC vele gesprekken gevoerd met de themagroepen, gebieden, fractieleden en actieve leden. Er zijn thema’s afgebakend en commissies samengesteld. Inmiddels is er een enorme berg aan informatie en ideeën verzameld die momenteel worden uitgewerkt tot bouwstenen, welke de basis moeten gaan vormen van het D66 Rotterdam programma.

In juli zal dit aan elkaar worden geschreven. De VPC staat nog altijd open voor gesprekken en expertise van buitenaf, al begint de tijd inmiddels te dringen. De voorlopige datum voor het Stadsdebat is 29 augustus, waar nadrukkelijk ook niet-D66’ers voor zullen worden uitgenodigd en het programma getoetst zal worden aan de hand van een aantal stellingen.

Het concept programma zal dan in september bij alle leden op de deurmat liggen, waarna amendementen ingediend kunnen worden en het programma tijdens het Stadcongres op 4 november (waar tevens een AAV zal plaatsvinden), zal worden vastgesteld. U kunt contact opnemen met de VPC via programma@d66rotterdam.nl.

De VPC agenda in het kort

• mid-september 2017: VPC levert laatste concept versie verkiezingsprogramma op
  • oktober 2017: VPC organiseert een amendementenavond
  • 4 november 2017: AAV & Stadscongres waarop het verkiezingsprogramma wordt vastgesteld