Themagroepen

Themagroepen zijn denktanks die op stedelijk niveau de Rotterdamse fractie, bestuurders en wethouders inhoudelijk ondersteunen. Daarnaast organiseren de themagroepen bijeenkomsten over actuele onderwerpen, bijvoorbeeld overheveling van welzijnstaken naar gemeenten of de kwaliteit van onderwijs.

In een themagroep kun je meedenken en -werken aan actuele mening-, beleid- en visievorming van D66 en Rotterdam. In themagroepen zijn inhoudsdeskundigen actief. Rotterdamse D66-leden die het leuk vinden om zich bij een themagroep aan te sluiten kunnen een e-mail sturen naar Politiek Secretaris Hester Duursema. Je kunt je aanmelden voor de onderstaande themagroepen:

• Duurzaamheid, Voorzitter: Edwin van Vliet | Secretaris: Fieneke van Loon
  • Financiën, Economie en Haven, Voorzitter: Mohammed Zaroual
  • Kunst & Cultuur
  • Mobiliteit, Voorzitter: Koen van Veen
  • Onderwijs, Voorzitter: Marco Voormolen
  • Ruimte, Voorzitter: Brenda Dirkse
  • Veiligheid, Voorzitter: Jan van Prooijen
  • Werk & Inkomen, Voorzitter: Marcel Ramaker
  • Zorg en Welzijn, Voorzitter: Ruud Kok | Secretaris: Bas Goedendorp

Leden en voorzitter voor de themagroep Kunst & Cultuur gezocht!

Werk je in de kunst- & cultuursector en/of wil je graag meedenken over vraagstukken m.b.t tot deze sector; meld je dan aan voor de Rotterdamse themagroep Kunst & Cultuur. Hierin wordt nagedacht over het standpunt van D66 aangaande kunst- en cultuur gerelateerde vraagstukken.

De themagroep heeft als doel om de politieke gedachtevorming (rondom kunst & cultuur) te verdiepen en te verbreden. Daarnaast vormt de groep een denktank en dient het als gesprekspartner voor de woordvoerder van de fractie, i.e. Elene Walgenbach.

Themagroepen signaleren wat er leeft in Rotterdam en organiseren politieke cafés over onderwerpen om met elkaar het gesprek aan te gaan. We zoeken verschillende gezichtspunten én nog een voorzitter. Dus lijkt het je wat om hier je tanden in te zetten (ofwel als voorzitter of als themagroep lid), meld je vooral aan bij Secretaris Politiek Hester Duursema.

Laatst gewijzigd op 30 april 2019