Themagroepen

Themagroepen zijn denktanks die op stedelijk niveau de Rotterdamse fractie, bestuurders en wethouders inhoudelijk ondersteunen. Daarnaast organiseren de themagroepen bijeenkomsten over actuele onderwerpen, bijvoorbeeld overheveling van welzijnstaken naar gemeenten of de kwaliteit van onderwijs.

In een themagroep kun je meedenken en -werken aan actuele mening-, beleid- en visievorming van D66 en Rotterdam. In themagroepen zijn inhoudsdeskundigen actief. Rotterdamse D66-leden die het leuk vinden om zich bij een themagroep aan te sluiten kunnen een e-mail sturen naar Secretaris Politiek Fons Cazius. Je kunt je aanmelden voor de onderstaande themagroepen:

• Duurzaamheid, Voorzitter: Mirjam de Groot
  • Financiën, Economie en Haven, Voorzitter: Jente Waal
  • Kunst & Cultuur, Voorzitter: Karin van Paassen
  • Mobiliteit, Voorzitter: Koen van Veen
  • Onderwijs, Voorzitter: Menno Heetveld
  • Ruimte, Voorzitter: Brenda Dirkse
  • Veiligheid en mensenrechten, Voorzitter: Petra Bothof
  • Werk & Inkomen, Voorzitter: Fieneke van Loon
  • Zorg en Welzijn, Voorzitter: Jasper Klasen | Secretaris: Nathalie Bale

Nieuwe themagroep ‘Digitalisering’!

Digitalisering is een maatschappelijke verandering, waar de overheid in mee dient te groeien. Het onderwerp komt landelijk meer op de agenda, maar ook lokaal willen we hier met elkaar meer aandacht aan besteden. Daarom start D66 Rotterdam met een themagroep Digitalisering. Heb jij kennis op dit vlak en wil je graag meedenken met de Rotterdamse D66 fractie en de Rotterdamse afdeling van D66? Neem dan contact op met onze secretaris politiek, Fons Cazius, via f.cazius@d66rotterdam.nl.

Heb jij interesse in een thema-groep?

Themagroepen signaleren wat er leeft in Rotterdam en organiseren politieke cafés over onderwerpen om met elkaar het gesprek aan te gaan. We zoeken verschillende gezichtspunten per thema. Lijkt het je leuk om je in te zetten als themagroep-lid, meld je dan bij Secretaris Politiek Fons Cazius (stuur een mail naar f.cazius@d66rotterdam.nl).

Laatst gewijzigd op 29 april 2021