Talent gezocht!

Het Bestuur van D66 Rotterdam is op zoek naar collega’s!

Omdat de eerste termijn van Voorzitter Anne van Veenstra in 2017 zal verstrijken, zullen er verkiezingen plaats vinden over deze rol. Daarnaast zijn we met het vertrek van Joan Nunnely en Reinder Lanjouw op zoek naar nieuwe bestuursleden die de portefeuilles Talentontwikkeling & Opleiding en Ledenmanagement & Gebiedscommissies kunnen overnemen.

Het bestuur hoopt één of meerdere kandidaten per bestuursrol te kunnen voordragen tijdens de AAV van dinsdag 4 april 2017. Meer informatie over deze profielen kan worden ingewonnen bij Eva Oskam (Secretaris, e.oskam@d66rotterdam.nl) en Joan Nunnely (Opleiden & Talentontwikkeling, j.nunnely@d66rotterdam.nl). Belangstellenden wordt verzocht om op uiterlijk maandag 20 maart 2017 hun kandidatuur kenbaar te maken aan bovengenoemden. In aanvulling op deze kennisgeving worden een ingevuld Kandidaatstellingsformulier verwacht.

Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Voor alle Rotterdamse leden van D66 die overwegen zich kandidaat te stellen voor de komende gemeenteraadsverkiezingen, organiseert D66 Rotterdam de Masterclass reeks Gemeenteraadspolitiek. Tijdens deze reeks maak je kennis met het werk van gemeenteraadsleden. Welke taken heb je als raadslid? Welke mogelijkheden en middelen heb je tot je beschikking en hoe onderscheid je je als D66’er binnen de Rotterdamse Raad? Met alle nuttige informatie ga je zelf aan de slag met het schrijven van moties en schriftelijke vragen en leer je debatteren en presenteren.

• Waar: De Machinist, Rotterdam
  • Wanneer: Dinsdagavond 18 april, 9 mei, 16 mei en 6 juni (20:00 – 22:00 uur, inloop vanaf 19:30 uur). Daarnaast een Fractievergadering op 22 mei (18:00 – 23:00 uur inclusief eten) en een Raadsvergadering op 1 juni, beide met introductie door de Fractie.
  • Kosten: Een eigen bijdrage van €66.
  • Aanmelden: Schrijf je zo snel mogelijk in door een mail te sturen naar Talitha Stam (masterclass@d66rotterdam.nl) met je CV en een korte motivatie waarom je aan deze cursus mee wilt doen. Ook voor aanvullende informatie kun je terecht bij Talitha.

Talentenspreekuur

Het Talentspreekuur is bedoeld om leden op een laagdrempelige manier de mogelijkheid te bieden om te klankborden over hun ambities binnen D66. De vereniging krijgt daarnaast meer inzicht in het beschikbare talent binnen D66 voor zowel bestuurlijke, als politieke rollen. Tijdens het kennismaken wordt er nader ingezoomd op de kennis, ervaring en ambities van onze leden. Samen verkennen wij welke mogelijkheden er zijn en wat wij voor jou kunnen betekenen om jouw ambities te verwezenlijken. De Talentspreekuren van D66 Rotterdam vinden voor de Algemene Afdelingsvergaderingen (AAVs) plaats. Houd dan ook onze Agenda in de gaten voor de aankondigingen van deze vergaderingen!

Laatst gewijzigd op 22 februari 2017