Talent gezocht!

D66 Rotterdam verwelkomt ten alle tijde (nieuwe) leden die zich graag willen inzetten voor de partij en de vereniging. Vanaf september willen we een poule opzetten voor Rotterdammers die ‘iets voor de partij’ willen doen; denk bijvoorbeeld aan het organiseren van een losse activiteit, workshop of thema-avond. Vind je het bijvoorbeeld leuk om een keer je passie of je kennis over een bepaald thema te delen of juist andere mensen op weg te helpen?

Alles kan! Alle ideeën om het talent binnen de afdeling te stimuleren en kennis te delen zijn meer dan welkom! Ook hoef je je niet gelijk het hele jaar te verbinden, maar draait het om flexibiliteit wanneer jij je wilt inzetten. We zijn juist ook op zoek naar vers bloed, dus meld je vooral aan als je nog niet eerder actief bent geweest. Wat we doen is jullie namen opnemen en koppelen of groep actief benaderen bij nieuwe initiatieven. Interesse of een kopje koffie drinken om verder te praten? Stuur een mail naar Maud of Ameline, dan gaan wij jullie benaderen! Kijk hieronder voor verschillende manieren waarop je je zou kunnen inzetten voor D66 Rotterdam.

Financiële experts gezocht!

Het afdelingsbestuur van D66 Rotterdam is op zoek naar nieuwe leden voor de kascommissie. De kascommissieleden voeren hun werkzaamheden uit aan de hand van een door D66 opgesteld protocol. De controle vind plaats op de gehele financiële administratie, als ook op het door de penningmeester opgestelde jaaroverzicht.

Interesse? Klik hier voor de Taakomschrijving. Het bestuur hoopt één of meer kandidaten te kunnen voordragen tijdens de Algemene Afdelingsvergadering in het najaar van 2018. Belangstellenden worden verzocht om op uiterlijk 31 juli hun kandidatuur kenbaar te maken bij Eva Oskam en Maud van Koeveringe. In aanvulling op deze kennisgeving wordt een ingevuld Kandidaatstellingsformulier verwacht.

Commissie Talentontwikkeling & Opleidingen

D66 Rotterdam barst van het talent. Voor politieke functies en bestuurlijke verenigingsfuncties zijn vaak meerder goede kandidaten beschikbaar. De allerbeste mensen op de juiste plekken krijgen en de juiste mensen op hun plek de allerbeste maken, dat is waar het bij talentontwikkeling om draait. Het scouten en ontwikkelen van talent staat bij ons hoog het vaandel. Daarom zoeken wij actieve leden die zich willen inzetten voor commissie Talentontwikkeling en Opleidingen. Wat houdt dit in? Je organiseert Masterclasses, je denkt mee over het opleidingsaanbod. Je helpt mee met het scouten en ontwikkelen van talenten binnen onze afdeling. Ben jij diegene die wij zoeken neem dan contact op met Maud van Koeveringe.

Themagroepen

Themagroepen zijn denktanks die op stedelijk niveau de Rotterdamse fractie, bestuurders en wethouders inhoudelijk ondersteunen. Daarnaast organiseren de themagroepen bijeenkomsten over actuele onderwerpen, bijvoorbeeld overheveling van welzijnstaken naar gemeenten of de kwaliteit van onderwijs. In een themagroep kun je meedenken en -werken aan actuele mening-, beleid- en visievorming van D66 en Rotterdam. In themagroepen zijn inhoudsdeskundigen actief. Rotterdamse D66-leden die het leuk vinden om zich bij een themagroep aan te sluiten kunnen een e-mail sturen naar Politiek Secretaris Arne Speijer. Klik hier voor een overzicht van de verschillende themagroepen.

Mentorschap

Indien er individuele leerdoelen naar voren komen waarvoor aanvullende training/coaching nodig is, hebben wij een team van mentoren binnen de afdeling. Voor diegenen die daar behoefte aan hebben, wordt er (voorlopig) kosteloos coaching en mentorschap aangeboden op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en loopbaan. Interesse in het mentorschap? Meer informatie kan worden in gewonnen bij Ameline Ansu!

Laatst gewijzigd op 30 mei 2018