Talent gezocht!

D66 Rotterdam verwelkomt ten alle tijde (nieuwe) leden die zich graag willen inzetten voor de partij en de vereniging. Vanaf september willen we een poule opzetten voor Rotterdammers die ‘iets voor de partij’ willen doen; denk bijvoorbeeld aan het organiseren van een losse activiteit, workshop of thema-avond. Vind je het bijvoorbeeld leuk om een keer je passie of je kennis over een bepaald thema te delen of juist andere mensen op weg te helpen?

Alles kan! Alle ideeën om het talent binnen de afdeling te stimuleren en kennis te delen zijn meer dan welkom! Ook hoef je je niet gelijk het hele jaar te verbinden, maar draait het om flexibiliteit wanneer jij je wilt inzetten. We zijn juist ook op zoek naar vers bloed, dus meld je vooral aan als je nog niet eerder actief bent geweest. Wat we doen is jullie namen opnemen en koppelen of groep actief benaderen bij nieuwe initiatieven. Interesse of een kopje koffie drinken om verder te praten? Stuur een mail naar Maud of Ameline, dan gaan wij jullie benaderen! Kijk hieronder voor verschillende manieren waarop je je zou kunnen inzetten voor D66 Rotterdam.

Nieuwe bestuursleden en een campagnecoördinator gezocht!

Het afdelingsbestuur van D66 Rotterdam is op zoek naar twee nieuwe bestuursleden, namelijk een Secretaris Politiek en een Algemeen Bestuurslid dat de portefeuille Communicatie voor zijn/haar rekening wil nemen.

Daarnaast is D66 Rotterdam op zoek naar een campagnecoördinator die de campagnes ten behoeve van de provinciale staten op 20 maart 2019 en de verkiezing van de leden van het Europees Parlement op 23 mei 2019, wil coördineren.

Interesse?

Het bestuur hoopt één of meer kandidaten te kunnen voordragen tijdens de Algemene Afdelingsvergadering (AAV) op dinsdag 2 oktober. Belangstellenden worden verzocht om op uiterlijk maandag 17 september hun kandidatuur kenbaar te maken bij Eva Oskam en Maud van Koeveringe. In aanvulling op deze kennisgeving wordt een ingevuld Kandidaatstellingsformulier verwacht.

Vooraankondiging: D66 Leergang Zuid-Holland II (november 2018 – juni 2019)

Voor wie?

Voor iedereen die toe is aan een nadere verdieping in D66-partij, politiek en bestuur! In november 2018 start D66 Zuid-Holland met D66 Rotterdam, D66 Den Haag en D66 Leiden een verdiepende leergang, die bestemd is voor mensen die al enige kennis van de partij, politiek en het openbaar bestuur hebben. En voor leden die al politieke ervaring (bijvoorbeeld als kandidaat raadslid, of als lid van een commissie) hebben opgedaan en op zoek zijn naar een goed netwerk in de regio, een functie of activiteit in de partij, of het maatschappelijk middenveld.

Wat biedt de Leergang?

De Leergang wordt verzorgd door ervaren trainers, bestuurders en politici. De Leergang biedt de deelnemers inzichten die in de praktijk zeer bruikbaar zijn. (Potentiële) Bestuursleden zullen met de verworven inzichten hun eigen rol en taak beter definiëren. Tijdens de Leergang leren de deelnemers over het D66 gedachtegoed en hoe de politiek werkt. Verder biedt het programma kennis over verschillende vaardigheden en is er veel ruimte met vaardigheden te oefenen.

Hoe, wat en wanneer?

Leergang Zuid-Holland start in november 2018. De Leergang van 8 masterclasses wordt één keer per maand aangeboden (bij voldoende aanmeldingen) in zowel Rotterdam, Leiden als in Den Haag.

Interesse?

Laat het ons weten! We zetten je op de lijst en na de zomer informeren we je over definitieve opzet, intake, inhoud, sprekers, kosten en locatie. Aanmelden via talent@d66zuidholland.nl.

Commissie Talentontwikkeling & Opleidingen

D66 Rotterdam barst van het talent. Voor politieke functies en bestuurlijke verenigingsfuncties zijn vaak meerder goede kandidaten beschikbaar. De allerbeste mensen op de juiste plekken krijgen en de juiste mensen op hun plek de allerbeste maken, dat is waar het bij talentontwikkeling om draait. Het scouten en ontwikkelen van talent staat bij ons hoog het vaandel. Daarom zoeken wij actieve leden die zich willen inzetten voor commissie Talentontwikkeling en Opleidingen. Wat houdt dit in? Je organiseert Masterclasses, je denkt mee over het opleidingsaanbod. Je helpt mee met het scouten en ontwikkelen van talenten binnen onze afdeling. Ben jij diegene die wij zoeken neem dan contact op met Maud van Koeveringe.

Themagroepen

Themagroepen zijn denktanks die op stedelijk niveau de Rotterdamse fractie, bestuurders en wethouders inhoudelijk ondersteunen. Daarnaast organiseren de themagroepen bijeenkomsten over actuele onderwerpen, bijvoorbeeld overheveling van welzijnstaken naar gemeenten of de kwaliteit van onderwijs. In een themagroep kun je meedenken en -werken aan actuele mening-, beleid- en visievorming van D66 en Rotterdam. In themagroepen zijn inhoudsdeskundigen actief. Rotterdamse D66-leden die het leuk vinden om zich bij een themagroep aan te sluiten kunnen een e-mail sturen naar Politiek Secretaris Arne Speijer. Klik hier voor een overzicht van de verschillende themagroepen.

Mentorschap

Indien er individuele leerdoelen naar voren komen waarvoor aanvullende training/coaching nodig is, hebben wij een team van mentoren binnen de afdeling. Voor diegenen die daar behoefte aan hebben, wordt er (voorlopig) kosteloos coaching en mentorschap aangeboden op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en loopbaan. Interesse in het mentorschap? Meer informatie kan worden in gewonnen bij Ameline Ansu!

Laatst gewijzigd op 15 augustus 2018