Talent gezocht!

D66 Rotterdam verwelkomt ten alle tijde (nieuwe) leden die zich graag willen inzetten voor de partij en de vereniging. Vanaf september willen we een poule opzetten voor Rotterdammers die ‘iets voor de partij’ willen doen; denk bijvoorbeeld aan het organiseren van een losse activiteit, workshop of thema-avond. Vind je het bijvoorbeeld leuk om een keer je passie of je kennis over een bepaald thema te delen of juist andere mensen op weg te helpen?

Alles kan! Alle ideeën om het talent binnen de afdeling te stimuleren en kennis te delen zijn meer dan welkom! Ook hoef je je niet gelijk het hele jaar te verbinden, maar draait het om flexibiliteit wanneer jij je wilt inzetten. We zijn juist ook op zoek naar vers bloed, dus meld je vooral aan als je nog niet eerder actief bent geweest. Wat we doen is jullie namen opnemen en koppelen of groep actief benaderen bij nieuwe initiatieven. Interesse of een kopje koffie drinken om verder te praten? Stuur een mail naar Maud of Ameline, dan gaan wij jullie benaderen! Kijk hieronder voor verschillende manieren waarop je je zou kunnen inzetten voor D66 Rotterdam.

Vacature penningmeester

Het bestuur van D66 Rotterdam zoekt per eind januari 2019 een nieuwe Penningmeester!

Heb jij affiniteit met financiën? En wil je deze kennis gebruiken als sturingselement binnen de afdeling D66 Rotterdam? Laat dan van je horen en meld je aan als kandidaat via het Kandidaatstellingsformulier-D66-Rotterdam.

D66 Leergang Zuid-Holland II (november 2018 – juni 2019)

In november 2018 start D66 Zuid-Holland met D66 Rotterdam, D66 Den Haag en D66 Leiden een verdiepende leergang van acht maanden.

Voor wie?

Heb je minstens twee jaar politieke ervaring? Of ben je minstens twee jaar actief in de vereniging, bijvoorbeeld als bestuurslid, lid van een werkgroep of campagneteam? Ben je op zoek naar verdieping en vind je het leuk om een netwerk in Zuid-Holland op te bouwen? Dan is de Leergang Zuid-Holland misschien iets voor jou.

Wat biedt de Leergang?

De Leergang wordt verzorgd door ervaren trainers, bestuurders en politici. Tijdens de Leergang leren de deelnemers over het D66 gedachtegoed, ontwikkelingen in de democratie, en de samenwerking tussen overheden. Ook is er veel aandacht voor raadsinstrumenten en stijlen, mediatraining en debatvaardigheden. Het programma biedt kennis over verschillende vaardigheden en er is veel ruimte om met vaardigheden te oefenen.

Hoe, wat en wanneer?

De Leergang Zuid-Holland start in november 2018. De Leergang van negen masterclasses is één keer per maand op een woensdagavond, de eerste sessie vindt plaats in Rotterdam. De kosten voor de Leergang bedragen € 166.

Interesse?

Meld je aan door je cv en een korte motivatie te mailen aan opleidingen@d66zuidholland.nl. Je ontvangt dan een uitnodiging voor een selectiegesprek waarin je persoonlijke leerdoelen zullen worden besproken.

Masterclass serie in Den Haag

Met het oog op de Europese verkiezingen in mei 2019, organiseert D66 Den Haag samen met de landelijke Thema-Afdeling Europa een Masterclass op 17 oktober. Kijk op http://opleidingen.d66denhaag.nl/ voor meer informatie over deze en andere Haagse Masterclasses over Politieke communicatie (woensdag 31 oktober), het Regisseren van persoonlijke aandacht (dinsdag 20 november) en Polemisch Schrijven (zondag 25 november)!

Route66

Op 1 oktober is de aanmelding van Route66 open gegaan. Route66 is een 2-jarig programma voor enthousiaste jongeren die zichzelf willen ontwikkelen en de partij beter willen leren kennen. Voor de nieuwe lichting wordt gezocht naar twintig niet (fulltime) studerende jongeren in de leeftijd van 25 tot 33 jaar. Er wordt gestreefd naar een diverse en – zeker ook geografisch – gebalanceerde samenstelling van de groep. Aanmelden kan van 1 t/m 25 oktober 2018. Het programma start in januari 2019. Vragen? Neem contact op via route66@d66.nl.

Commissie Talentontwikkeling & Opleidingen

D66 Rotterdam barst van het talent. Voor politieke functies en bestuurlijke verenigingsfuncties zijn vaak meerder goede kandidaten beschikbaar. De allerbeste mensen op de juiste plekken krijgen en de juiste mensen op hun plek de allerbeste maken, dat is waar het bij talentontwikkeling om draait. Het scouten en ontwikkelen van talent staat bij ons hoog het vaandel. Daarom zoeken wij actieve leden die zich willen inzetten voor commissie Talentontwikkeling en Opleidingen. Wat houdt dit in? Je organiseert Masterclasses, je denkt mee over het opleidingsaanbod. Je helpt mee met het scouten en ontwikkelen van talenten binnen onze afdeling. Ben jij diegene die wij zoeken neem dan contact op met Maud van Koeveringe.

Themagroepen

Themagroepen zijn denktanks die op stedelijk niveau de Rotterdamse fractie, bestuurders en wethouders inhoudelijk ondersteunen. Daarnaast organiseren de themagroepen bijeenkomsten over actuele onderwerpen, bijvoorbeeld overheveling van welzijnstaken naar gemeenten of de kwaliteit van onderwijs. In een themagroep kun je meedenken en -werken aan actuele mening-, beleid- en visievorming van D66 en Rotterdam. In themagroepen zijn inhoudsdeskundigen actief. Rotterdamse D66-leden die het leuk vinden om zich bij een themagroep aan te sluiten kunnen een e-mail sturen naar Politiek Secretaris Hester Duursema. Klik hier voor een overzicht van de verschillende themagroepen.

Mentorschap

Indien er individuele leerdoelen naar voren komen waarvoor aanvullende training/coaching nodig is, hebben wij een team van mentoren binnen de afdeling. Voor diegenen die daar behoefte aan hebben, wordt er (voorlopig) kosteloos coaching en mentorschap aangeboden op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en loopbaan. Interesse in het mentorschap? Meer informatie kan worden in gewonnen bij Ameline Ansu!

Laatst gewijzigd op 5 december 2018