Talent gezocht!

D66 Rotterdam verwelkomt ten alle tijde (nieuwe) leden die zich graag willen inzetten voor de partij en de vereniging. We willen een poule opzetten voor Rotterdammers die ‘iets voor de partij’ willen doen; denk bijvoorbeeld aan het organiseren van een losse activiteit, workshop of thema-avond. Vind je het bijvoorbeeld leuk om een keer je passie of je kennis over een bepaald thema te delen of juist andere mensen op weg te helpen?

Alles kan! Alle ideeën om het talent binnen de afdeling te stimuleren en kennis te delen zijn meer dan welkom! Ook hoef je je niet gelijk het hele jaar te verbinden, maar draait het om flexibiliteit wanneer jij je wilt inzetten. We zijn juist ook op zoek naar vers bloed, dus meld je vooral aan als je nog niet eerder actief bent geweest. Wat we doen is jullie namen opnemen en koppelen of groep actief benaderen bij nieuwe initiatieven. Interesse of een kopje koffie drinken om verder te praten? Stuur een mail naar Maud of Welmer, dan gaan wij jullie benaderen! Kijk hieronder voor verschillende manieren waarop je je zou kunnen inzetten voor D66 Rotterdam.

Themagroepen

Themagroepen zijn denktanks die op stedelijk niveau de Rotterdamse fractie, bestuurders en wethouders inhoudelijk ondersteunen. Daarnaast organiseren de themagroepen bijeenkomsten over actuele onderwerpen, bijvoorbeeld overheveling van welzijnstaken naar gemeenten of de kwaliteit van onderwijs. In een themagroep kun je meedenken en -werken aan actuele mening-, beleid- en visievorming van D66 en Rotterdam. In themagroepen zijn inhoudsdeskundigen actief. Klik hier voor een overzicht van de verschillende themagroepen.

Leden en voorzitter voor de themagroep Kunst & Cultuur gezocht!

Werk je in de kunst- & cultuursector en/of wil je graag meedenken over vraagstukken m.b.t tot deze sector; meld je dan aan voor de Rotterdamse themagroep Kunst & Cultuur. Hierin wordt nagedacht over het standpunt van D66 aangaande kunst- en cultuur gerelateerde vraagstukken.

De themagroep heeft als doel om de politieke gedachtevorming (rondom kunst & cultuur) te verdiepen en te verbreden. Daarnaast vormt de groep een denktank en dient het als gesprekspartner voor de woordvoerder van de fractie, i.e. Elene Walgenbach.

Themagroepen signaleren wat er leeft in Rotterdam en organiseren politieke cafés over onderwerpen om met elkaar het gesprek aan te gaan. We zoeken verschillende gezichtspunten én nog een voorzitter. Dus lijkt het je wat om hier je tanden in te zetten (ofwel als voorzitter of als themagroep lid), meld je vooral aan bij Secretaris Politiek Hester Duursema.

Commissie Talentontwikkeling & Opleidingen

D66 Rotterdam barst van het talent. Voor politieke functies en bestuurlijke verenigingsfuncties zijn vaak meerder goede kandidaten beschikbaar. De allerbeste mensen op de juiste plekken krijgen en de juiste mensen op hun plek de allerbeste maken, dat is waar het bij talentontwikkeling om draait. Het scouten en ontwikkelen van talent staat bij ons hoog het vaandel. Daarom zoeken wij actieve leden die zich willen inzetten voor commissie Talentontwikkeling en Opleidingen. Wat houdt dit in? Je organiseert Masterclasses, je denkt mee over het opleidingsaanbod. Je helpt mee met het scouten en ontwikkelen van talenten binnen onze afdeling. Ben jij diegene die wij zoeken neem dan contact op met Welmer de Groot.

Mentorschap

Indien er individuele leerdoelen naar voren komen waarvoor aanvullende training/coaching nodig is, hebben wij een team van mentoren binnen de afdeling. Voor diegenen die daar behoefte aan hebben, wordt er (voorlopig) kosteloos coaching en mentorschap aangeboden op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en loopbaan. Interesse in het mentorschap? Meer informatie kan worden in gewonnen bij Maud van Koeveringe!

Laatst gewijzigd op 6 juni 2019