Zakelijke luchthaven

D66 kiest voor een innovatief Rotterdam The Hague Airport met een expliciet zakelijk profiel en enkel bestemmingen naar grote (Europese) steden. Samen met omwonenden worden afspraken gemaakt over verdere ontwikkeling binnen de huidige geluidsruimte en luchtnormen, handhaving van de nachtstilte en de aanvliegroutes. Verplaatsing van de helikopterhaven naar elders in de regio mag niet leiden tot extra vakantievluchten. De luchthaven biedt met een sterk zakelijk en kleinschalig karakter kansen voor innovatieve partnerschappen met bijvoorbeeld de TU Delft. Zo kan de luchthaven uitgroeien tot de meest innovatieve van Europa, waar de stilste en schoonste vliegtuigen landen. De bereikbaarheid van het vliegveld kan sterk verbeterd worden, te beginnen met een zelfrijdend voertuigje vanaf metrostation Meijersplein. We maken ons daarnaast hard voor een betere ov-verbinding van Rotterdam met andere luchthavens, zoals Eindhoven Airport en Lelystad Airport.