Toerisme

Rotterdam is populair en dat merken we ook aan de groeiende stroom toeristen. Niemand kijkt meer op van toeristen met rolkoffers of jongeren met backpacks. D66 ziet dit als een terecht compliment aan de stad. Na jarenlang bovenaan de ‘foute lijstjes’ te hebben gestaan, is Rotterdam nu aanvoerder van lijstjes in bekende reisgidsen. De stijging in populariteit kent echter ook een keerzijde. Met de explosieve groei van toerisme dient zich ook de vraag aan hoe dit in goede banen te leiden is. De kern van het toerismebeleid moet volgens ons zijn dat de eigen identiteit van de stad behouden blijft. Toerisme moet waarderen en versterken wat Rotterdam al is en niet de stad overnemen. D66 heeft daarom de afgelopen jaren ingezet op een visie op toerisme zodat we toestanden zoals in Amsterdam en Venetië kunnen voorkomen. In Rotterdam is de mogelijkheid er nog om te leren van andere steden. D66 wil de populariteit van de stad niet ten koste laten gaan van de cultuur in de stad.

Laatst gewijzigd op 29 juni 2020