Onderwijs

Iedere Rotterdammer heeft zijn eigen dromen en alle Rotterdammers verdienen een eerlijke kans om deze waar te maken. Door te zorgen voor het beste onderwijs voor ieder kind, kunnen we een groot deel van de huidige kansenongelijkheid wegnemen. Daarom zet D66 onverminderd in op de kwaliteit van het onderwijs. De kwaliteitsverschillen tussen scholen moeten verkleind worden. Het zou niet nodig moeten zijn dat kinderen van Zuid elke dag naar Noord moeten fietsen voor goed onderwijs. Om die reden zetten wij in op de beste school in je eigen buurt, waar de school rijk is in het aanbod. Om te zorgen voor het beste onderwijs voor elk kind, zetten we in op het aanpakken van achterstanden. Door vroeg in te zetten op het wegwerken van taalachterstanden en het versterken van de doorgaande leerlijn, waardoor kinderen makkelijker naar een hoger niveau kunnen. Tot slot, alles valt of staat met voldoende gekwalificeerde docenten. Het lerarentekort is een groot probleem dat extra ingrijpt op scholen en leerlingen die het al moeilijk hebben. Het aanpakken van het lerarentekort is absolute prioriteit.

Laatst gewijzigd op 19 oktober 2020