Discriminatie & racisme

D66 wil dat iedereen de vrijheid heeft om zichzelf te zijn. Met zijn of haar talenten om zichzelf en de samenleving vooruit te helpen. In de zomer van 2020 gingen overal in Nederland mensen de straat op met de boodschap: Black Lives Matter. En dat is niet voor niets. Helaas is het een feit dat gelijke kansen niet vanzelfsprekend zijn. Uit cijfers van 2019 blijkt dat 19% van de Rotterdammers discriminatie ervaart. Voor D66 is dat een onaanvaardbaar hoog percentage en daarom zetten we ons blijvend in voor een effectieve aanpak van racisme en discriminatie. D66 wil dat er daarbij op wijkniveau bekijken wordt welke factoren nu leiden tot discriminatie en racisme zodat hier op een effectieve en efficiƫnte wijze kan worden aangepakt. D66 heeft hier meerdere moties voor ingediend. Bijvoorbeeld voor een dialoog tussen jongeren en de politie op wijkniveau en het bijscholen van de politie op het gebied van discriminatie.

Laatst gewijzigd op 21 december 2020