Vereniging

Talent Gezocht!

D66 Rotterdam verwelkomt ten alle tijde (nieuwe) leden die zich graag willen inzetten voor de partij en de vereniging. U kunt zich altijd aansluiten bij één onze evenementen (klik hier voor onze agenda), daarnaast zijn er veel andere manieren om u actief in te zetten voor de partij. Lees Verder

5 zetels! En nu?

Terwijl men op de Coolsingel druk is met verkennen en onderhandelen, is de afdeling van D66 Rotterdam zich aan het voorbereiden op een eventuele deelname aan het college 2018-2022. Daarnaast worden de eerste stappen gezet om te reflecteren op (de aanloop naar) de verkiezingen op 21 maart 2018 en te evalueren wat er goed ging en wat er bij de volgende verkiezingen beter zou kunnen. Lees Verder

Themagroepen

Themagroepen zijn denktanks die op stedelijk niveau de Rotterdamse fractie, bestuurders en wethouders inhoudelijk ondersteunen. Daarnaast organiseren de themagroepen bijeenkomsten over actuele onderwerpen, bijvoorbeeld overheveling van welzijnstaken naar gemeenten of de kwaliteit van onderwijs. Lees Verder

Diversiteit

Veel kiezers voelen zich inhoudelijk thuis bij het sociaal-liberale gedachtegoed van D66. Onze ambitie is dat zoveel mogelijk kiezers zich niet alleen herkennen in de waarden van onze partij, maar zich ook echt bij ons op hun plek voelen en daarom op ons stemmen en lid worden. Lees Verder

Ledenvergaderingen

Tijdens de ledenvergaderingen wordt op democratische wijze, door de leden, gestemd over aangelegenheden binnen de afdeling. De afdeling is bevoegd om (politieke) moties in te dienen tijdens het landelijke D66 congres, waarmee de leden invloed kunnen uitoefenen op de politieke koers van de partij.

Bovendien doet de fractie van D66 Rotterdam met enige regelmaat verslag van hun werkzaamheden in de gemeenteraad. Ledenvergaderingen zijn openbaar, maar alleen leden van de partij hebben tijdens de vergadering stemrecht. Houd de agenda in de gaten voor de aankondiging van de volgende Algemene Afdelingsvergadering (AAV)!

Relevante stukken en informatie

Laatst gewijzigd op 12 april 2018