Arjan van Gils

Wethouder Financiën, Organisatie, Haven en Grote Projecten

Arjan van Gils is sinds 7 maart 2019 wethouder in Rotterdam namens D66. Hij is verantwoordelijk voor de portefeuilles Financiën, Organisatie, Haven en Grote Projecten.

Van Gils: “Mijn belangrijkste drijfveer is om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van deze geweldige stad. Na een lange carrière zie ik dit als kers op de taart. Graag zet ik mijn energie, kennis en ervaring in om de stad en de Rotterdammers te dienen.”

Arjan van Gils – woonachtig in Rotterdam – begon zijn loopbaan bij de politie. In de 20 jaar die hij werkzaam was bij de politie was hij van 1992 tot 1998 commissaris van de politie in Rotterdam-Rijnmond.

Daarna heeft Van Gils zich in verschillende gemeenten ontwikkeld tot ervaren zwaargewicht. Hij heeft jarenlang diverse functies bekleed in het openbaar bestuur, waaronder gemeentesecretaris en algemeen directeur van de gemeenten Enschede, Rotterdam en Amsterdam, waarbij hij zich altijd sterk heeft ingezet voor de positionering van de stad waar hij voor werkte. Zijn laatste functie was secretaris-algemeen directeur (ad interim) van de Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH).

Van Gils heeft ruime ervaring met de portefeuilles organisatie en financiën, is bekend met de haven en is zeer vertrouwd met ambitieuze grootstedelijke projecten. Als gevolg van zijn loopbaan voelt hij zich bovendien thuis in het stadhuis en beschikt hij over een ruim netwerk, zowel in de stad als in de regio. Hij is daarmee een ultieme verbinder naar de hele raad en de stad.

Meer van Arjan van Gils