Introductieprogramma – All Aboard!

Ben je nieuw lid of tot nu toe niet zo actief geweest, maar zou je dat wel willen worden? Het kan in het begin zoeken zijn binnen de vereniging. Wat is er te doen? Wie zijn de leden en hoe leer ik ze kennen? Op welke manier zou ik graag actief willen worden?

Als nieuw lid is het leuk om in het begin volop events af te gaan die georganiseerd worden. Tijdens deze events leer je de mensen en de vereniging namelijk goed kennen. De sprekers tijdens op de congressen zijn inspirerend, de openheid en gesprekken tijdens de borrels zorgen voor een warme welkom en een discussieavond of campagneactie werken activerend. Een goede start van jouw actieve lidmaatschap dus!

Tijdens het introductieprogramma bezoeken de deelnemers/leden samen een aantal events, een mix van kennis opdoen, politieke en sociale activiteiten. Het programma duurt een half jaar, met zo’n 5 à 6 gezamenlijke activiteiten. Het programma kan tussentijds nog aangevuld kunnen worden, wanneer daar animo voor bestaat. Een aantal events worden nog gepland, waarbij de Coronacrisis voor onzekerheid zorgt. Datum en locatie van een aantal events zijn daarom nog niet bekend en worden t.z.t. gecommuniceerd.

Aan een aantal events zijn kosten verbonden, deze zijn voor eigen rekening.

Het aankomende programma ziet er zo uit (tweede helft van 2020):

Wat Wanneer Waar Hoe laat Opmerking
Opening politiek seizoen 11 september De Weelde 18:00
Introductie online debatteren Eind september Zoom Informatie volgt
Stadscongres light 31 oktober Informatie volgt
AAV November Informatie volgt
Landelijk congres 28 november Informatie volgt
Bijwonen fractievergadering December Stadhuis of digitaal 20:00 Informatie volgt

Het is een programma zonder verplichtingen; het biedt een laagdrempelige manier om met gelijkgestemde de vereniging te leren kennen. Het gezamenlijk bijwonen van events (of alleen verzamelen, waarna je je eigen weg gaat) zorgt voor aanspraak en achteraf een moment om na te praten.

Wil je bij dit programma aansluiten? Mail dan naar s.limonard@d66rotterdam.nl.

Hopelijk tot snel!

Laatst gewijzigd op 2 september 2020