Interne verkiezingen voor de gebiedscommissies

Voor de verkiezingen in maart 2018 zijn we op zoek naar D66’ers die zich voor een periode van vier jaar willen inzetten voor hun eigen wijk in de gebiedscommissie. We zoeken gedreven personen die graag met bewoners en de stad gezamenlijk zorgen voor vooruitgang in de gebieden.

Tijdens de AAV op 13 juni 2017 zijn het deelnamebesluit en het profiel voor de gebiedscommissieleden vastgesteld. D66 Rotterdam heeft daarmee besloten tot deelname aan de gebiedscommissieverkiezingen op 21 maart 2018 in alle 14 gebieden van Rotterdam, te weten:

• Centrum, Charlois, Delfshaven, Feijenoord, Hoek van Holland, Hoogvliet, Hillegersberg Schiebroek, IJsselmonde, Kralingen Crooswijk, Noord, Overschie, Pernis, Prins Alexander en Rozenburg;
  • met de mogelijkheid om de deelname in een gebied terug te trekken bij onvoldoende kandidaten; en
  • met uitzondering van de wijken of gebieden waar niet via politieke lijsten zal worden gestemd.

Op zondag 1 oktober ontvangen alle leden van D66 Rotterdam een uitnodiging om zich te kandideren voor een gebiedscommissie in Rotterdam en wordt er meer informatie op deze web pagina geplaatst. Heb je interesse maar zou je graag eerst nog wat meer informatie inwinnen over de Gebiedscommissies? Kom dan naar de Informatiebijeenkomst op donderdag 21 september!

Belangrijke data voor de Kandidaatstelling door overige kandidaten:

• donderdag 21 september 2017: Informatiebijeenkomst Gebiedscommissies
  • zondag 1 oktober 2017: Opening kandidaatstelling en start campagne
  • woensdag 1 november 2017: Sluiting kandidaatstelling
  • donderdag 2 november 2017: Controle door de AVC of aan alle voorwaarden is voldaan. Bevestiging acceptatie of afwijzing kandidaatstelling.
  • vrijdag 1 december 2017: Opening stemming
  • vrijdag 15 december 2017: Sluiting stemming
  • maandag 8 januari 2018: Uiterlijke datum waarop de definitieve kandidatenlijsten voor de gebiedscommissies worden opgemaakt

Laatst gewijzigd op 19 augustus 2017