Els Borst Netwerk

D66 Rotterdam zet zich in voor meer vrouwen in de politiek. Sinds 2018 is er binnen D66 Rotterdam ook een lokale afdeling van het Els Borst Netwerk. Door onszelf te organiseren, winnen we aan kracht. Meer vrouwen in de politiek gebeurt niet zomaar. Er is werk voor nodig. Een lokale afdeling doet het volgende:

• Biedt inspiratie, empowerment en een netwerk aan vrouwelijke leden.
  • Maakt de afdeling laagdrempelig voor vrouwen. We hebben daarbij oog voor de diversiteit binnen de groep vrouwen; denk aan leeftijd, afkomst en beroepsachtergrond. We willen zowel bestaande leden aan ons te binden, als ook een herkenbare plek te zijn waar nieuwe leden zich snel thuis voelen. Hierbij zijn mannen ook een belangrijk onderdeel. Wij kunnen het immers niet alleen. Daarom gaan wij ook mannen actief betrekken bij zowel ons bestuur als alle activiteiten rondom EBN Rotterdam.
  • Biedt trainingen en activiteiten aan vrouwen; Denk hierbij aan persoonlijk leiderschap, politieke vakmanschap en het opbouwen van een duurzaam netwerk.
  • Huidige vrouwelijke politici in de schijnwerpers te plaatsen en actief vrouwen te benaderen voor bepaalde posities.

Voor wie?

Het lokale Els Borst Netwerk is er voor D66-vrouwen uit Rotterdam en de regio Rotterdam. Ook staan we open voor vrouwen buiten de partij die een interessante bijeenkomst willen bijwonen. Daarnaast zijn mannen binnen onze partij ook van harte uitgenodigd om het Els Borst Netwerk te steunen.

Contact

Wil je meedenken of heb je vragen? Neem dan contact met ons op via EBNRotterdam@d66rotterdam.nl en volg ons op Twitter via EBNRotterdam

Recente Activiteiten

Terugblik Gerda Eeuwijk ontbijt

Op 19 januari 2019 vond het eerste Gerda Eeuwijk ontbijt plaats georganiseerd door het Els Borst Netwerk. Het ontbijt was een groot succes mede door de grote opkomst en de mooie verhalen die men deelde over Gerda. Tijdens het ontbijt was er ook een moment om een lokale heldin in het zonnetje te zetten. Onze eerste heldin is Ria Olsthoorn van Pluspunt. Meer informatie over pluspunt vindt u hier.

Laatst gewijzigd op 27 mei 2019