Els Borst Netwerk

D66 Rotterdam zet zich in voor meer vrouwen in de politiek. Sinds 2018 is er binnen D66 Rotterdam ook een lokale afdeling van het Els Borst Netwerk. Door onszelf te organiseren, winnen we aan kracht. Meer vrouwen in de politiek gebeurt niet zomaar. Er is werk voor nodig. Een lokale afdeling doet het volgende:

• Biedt inspiratie, empowerment en een netwerk aan vrouwelijke leden.
  • Maakt de afdeling laagdrempelig voor vrouwen. We hebben daarbij oog voor de diversiteit binnen de groep vrouwen; denk aan leeftijd, afkomst en beroepsachtergrond. We willen zowel bestaande leden aan ons te binden, als ook een herkenbare plek te zijn waar nieuwe leden zich snel thuis voelen. Hierbij zijn mannen ook een belangrijk onderdeel. Wij kunnen het immers niet alleen. Daarom gaan wij ook mannen actief betrekken bij zowel ons bestuur als alle activiteiten rondom EBN Rotterdam.
  • Biedt trainingen en activiteiten aan vrouwen; Denk hierbij aan persoonlijk leiderschap, politieke vakmanschap en het opbouwen van een duurzaam netwerk.
  • Huidige vrouwelijke politici in de schijnwerpers te plaatsen en actief vrouwen te benaderen voor bepaalde posities.

Voor wie?

Het lokale Els Borst Netwerk is er voor D66-vrouwen uit Rotterdam en de regio Rotterdam. Ook staan we open voor vrouwen buiten de partij die een interessante bijeenkomst willen bijwonen. Daarnaast zijn mannen binnen onze partij ook van harte uitgenodigd om het Els Borst Netwerk te steunen.

Vacatures bestuursleden

Amanda el Abma en Renée Linck zijn dit jaar gestopt als bestuurscommissieleden. We willen hen hierbij van harte bedanken voor het vele werk dat ze gedaan hebben en de vele contacten die door hen gelegd zijn.

We zijn nu op zoek naar nieuwe bestuursleden. Heb jij ideeën over hoe we vrouwen meer kunnen betrekken bij politiek en maatschappij? Vind je het leuk om contacten te leggen en bijeenkomsten te organiseren? Laat het even weten via gretavercruyce@xs4all.nl. We horen graag van je!

Contact

Wil je meedenken of heb je vragen? Neem dan contact met ons op via EBNRotterdam@d66rotterdam.nl en volg ons op Twitter via EBNRotterdam

Laatst gewijzigd op 22 september 2021