Diversiteit

Op naar een nog diverser D66!

Veel kiezers voelen zich inhoudelijk thuis bij het sociaal-liberale gedachtegoed van D66. Onze ambitie is dat zoveel mogelijk kiezers zich niet alleen herkennen in de waarden van onze partij, maar zich ook echt bij ons op hun plek voelen en daarom op ons stemmen en lid worden.

Meer divers talent

De vereniging bestaat al uit leden en sympathisanten met veel verschillende achtergronden. Zij zijn actief in de fracties van de grote steden, in besturen en als vrijwilliger. Maar het kan nog beter! We zetten ons dan ook in om concrete aandacht te geven aan ontwikkeling van divers (politiek) talent binnen D66. Dit vergroot onze aantrekkingskracht bij kiezers, die zich op hun beurt thuis voelen bij onze partij.

Diversiteitsambassadeurs

Een aantal leden is een diversiteitsnetwerk gestart, waartoe D66-volksvertegenwoordigers, bestuurders en ook een ruim aantal zogenaamde ‘diversiteitsambassadeurs’ behoren. De leden van dit netwerk maken zich sterk voor een divers en inclusief D66: een partij die banden heeft met alle lagen in de samenleving en waar mensen met een sociaal-liberale blik op de wereld zich – ongeacht hun locatie of achtergrond – op hun plek voelen.

Houd de Agenda in de gaten voor Diversiteitsbijeenkomsten en kijk ook eens op onze Facebook pagina voor meer gegevens over de leden en onze activiteiten. U bent van harte welkom bij de activiteiten of om mee te doen!

Laatst gewijzigd op 30 juni 2016