Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Op 16 maart 2022 vinden de volgende gemeenteraadsverkiezingen plaats. D66 gaat in Rotterdam uiteraard weer voor een mooie uitslag! In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen moet D66 Rotterdam diverse voorbereidingen treffen. Denk hierbij aan het concept verkiezingsprogramma, het kiezen van een lijsttrekker, het samenstellen van een kandidatenlijst en natuurlijk: het opzetten van de campagne.

Op deze website is alle informatie te vinden over de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. De website zal continue van updates worden voorzien. Heb je vragen? Stuur dan een e-mail naar bestuur@d66rotterdam.nl.

Het lijstadvies en kandidatenboek

Sinds 11 oktober is het Kandidatenboek Raadsleden GR2022 D66 Rotterdam hier gepubliceerd en daarmee is het lijstadvies bekend!

2. Joan Nunnely
22. Cagdas Aydin
23. Rick Stout
24. Thijs Steigenga

Van 22 oktober tot en met 4 november 23:59 zal er door de leden gestemd kunnen worden op de lijstvolgorde.

Concept Verkiezingsprogramma

Tijdens de AAV van 21 september is het concept verkiezingsprogramma “Thuis in de wereldstad” gepresenteerd.

Zie hier het D66 Rotterdam – Concept Verkiezingsprogramma 2022-2026!

Planning:

• 20 oktober 23:59: Deadline stemming amendementen.
  • 16 november: Definitieve vaststelling tijdens de AAV.

Amendementen op het Concept Verkiezingsprogramma

Het is niet langer mogelijk om amendementen op het Concept Verkiezingsprogramma in te dienen. De amendementen die al zijn ingediend zijn besproken op het Stadscongres van 10 oktober 2021. Klik hier om het overzicht van de ingediende amendementen en het advies van de VPC te zien.

De stemming over de amendementen wordt geopend op 13 oktober 2021 om 18:00. De stemming sluit op 20 oktober om 23:59 uur. Je kunt stemmen over de amendementen in MijnD66. Je vindt de pagina waar je kunt stemmen door in te loggen in MijnD66 en te klikken op ‘Stemmingen’, bovenin het scherm. Vervolgens zie je een blauw vlak met ‘Stemmen’. Daar kun je klikken om naar de openstaande stemmingen te gaan.

Mocht je toch vastlopen bij het stemmen, neem dan contact op met secretaris Frank Moerenhout via secretaris@d66rotterdam.nl.

Instellingsbesluiten

Er zijn diverse instellingsbesluiten vastgesteld voor de Afdelingsverkiezingscommissie (AVC), Lijstadviescommissie (LAC), Wethoudersadviescommissie (WAC) en tot slot de Verkiezingsevaluatiecommissie (VEC). De leden van deze commissies zijn, met uitzondering van die van de WAC en de VEC, voorgesteld tijdens de Algemene Afdelingsvergadering in Rotterdam.

De instellingsbesluiten kan je vinden onder het tabje ‘lijsttrekkersverkiezing‘. Klik hier.

Laatst gewijzigd op 13 oktober 2021