Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Op 16 maart 2022 vinden de volgende gemeenteraadsverkiezingen plaats. D66 gaat in Rotterdam uiteraard weer voor een mooie uitslag! In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen moet D66 Rotterdam diverse voorbereidingen treffen.

Op deze website is alle informatie te vinden over de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. De website zal continue van updates worden voorzien. Heb je vragen? Stuur dan een e-mail naar bestuur@d66rotterdam.nl.

De kandidatenlijst

Op 6 november 2021 is de definitieve kandidatenlijst van D66 Rotterdam voor de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. De uitslag van de stemming vind je terug in het Proces Verbaal.

Daarnaast zijn de lijstduwers bekend gemaakt. Dit zijn Wouter Koolmees, Said Kasmi, Arjan van Gils, Paul van Dorst en Elene Walgenbach.

De kandidatenlijst van D66 Rotterdam:

1. Chantal Zeegers
  42. Said Kasmi
  43. Wouter Koolmees

Het Verkiezingsprogramma

Op de AAV van 16 november 2021 is het verkiezingsprogramma “Thuis in de wereldstad” vastgesteld door de leden van D66 Rotterdam: Verkiezingsprogramma D66 Rotterdam 2022-2026!

Besluiten

In 2020 en 2021 hebben we tijdens verschillende AAV’s een aantal besluiten genomen om het proces naar de gemeenteraadsverkiezingen vorm te geven. Die besluiten vind je hier:

Contactgegevens

De Algemene Verkiezingscommissie bestaat uit Margreet Grundmeijer, Roelof Eleveld, Jan-Willem Kanters, Nathalie Bale en de secretaris van het afdelingsbestuur. De AVC is te bereiken via avc@d66rotterdam.nl. E-mails gestuurd aan dit adres worden ontvangen door alle leden van de AVC. De secretaris is (ook) bereikbaar via secretaris@d66rotterdam.nl

De Lijstadviescommissie is bereikbaar via lac@d66rotterdam.nl.

De voorzitter van het afdelingsbestuur, Marcel Borsten, is te bereiken via voorzitter@d66rotterdam.nl. Contactgegevens van de andere bestuursleden vind je hier.

Heb je ooit een kwestie die je met de vertrouwenscommissie wil bespreken? Meer informatie en contactgegevens vind je hier.

Laatst gewijzigd op 17 november 2021