Masterclass reeks 2020

Maak kennis met de gemeentepolitie en D66! Start 6-delige masterclass reeks 2020!

Op 18 februari gaan we van start met een zesdelige Masterclass reeks, waarbij je kennis maakt met het sociaal liberalisme van D66, de gemeentepolitiek en verschillende vaardigheden opdoet! Of je nu nieuw bent binnen vereniging (en deze beter wil leren kennen), je wilt ontwikkelen, deelneemt uit interesse voor een thema, of gewoon mensen wil leren kennen, iedereen is welkom!

Je kunt je inschrijven voor de hele reeks van masterclasses of de losse avonden volgen. De hele reeks kost 50 euro, de losse masterclasses kosten 10 euro. JD’ers mogen meedoen voor de helft van de prijs, dus 5 euro per masterclass!

Hieronder een korte samenvatting van het programma.

Waar, wanneer en wat?

Locatie: Huis van West, Robert Fruinstraat 28.

Wanneer: Om de drie weken, eerste op 18 februari

Tijdstip: Inloop 19:30 uur, start: 20:00 uur tot 22:00 uur.

Kosten: Elke sessie 10 euro en 50 euro voor alle 6 masterclasses.

Onderwerpen

Masterclass 1. Dinsdag 18 februari: Wil jij eigenlijk weten wat de gemeenteraad en de gemeente doet? In deze eerste masterclass krijg je een introductie in de Gemeentepolitiek: achtergrond en de toekomst (democratische vernieuwing). Met onder andere raadslid Ingrid van Wifferen.

Masterclass 2. Dinsdag 10 maart: Hoe overtuig je kiezers, maar ook vrienden, collega’s en familieleden? Met de workshop Storytelling leer je op welke manier je een ijzersterk verhaal vertelt, dat echt aankomt. (De workshop is speciaal ontworpen voor D66, door Kevin Beenhouwer. Hij geeft deze workshop.)

Masterclass 3. Dinsdag 31 maart: Het sociaal-liberalisme is een brede politieke stroming met veel maatschappelijke invloed. Maar welke politieke verworvenheden zijn het werk van sociaal-liberalen? En wat waren de leidende principes en idealen voor sociaal-liberalen bij het hervormen van de Nederlandse politiek? In deze sessie krijg je door Coen Brummer (van de Hans van Mierlo stichting), inzicht in de rijke geschiedenis van deze stroming die aan de basis stonden van vele revoluties in de Nederlandse politiek.

Masterclass 4. Dinsdag 21 april: Social media en de politiek. Deze masterclass is niet alleen voor als je social media wil inzetten in de politiek, maar ook je dagelijks leven. In deze masterclass leert Robbin van Pelt (landelijk bureau) een model , waardoor je effectief en simpel lange (persbericht) en korte (social) berichten op een vernieuwende manier kan maken.

Masterclass 5. Dinsdag 12 mei: Elke Euro kan maar één keer uitgegeven worden. Welke middelen heeft een gemeente? Hoe gebruik je financiën om je idealen in de praktijk te brengen? En hoe doe je dat slim? Aan het einde van deze interactieve workshop heb je antwoorden op deze vragen. De training wordt gegeven door Kirsten Velhuijzen.

Masterclass 6. Dinsdag 2 juni: Als hekkensluiter van de reeks gaan we dieper in op een van de belangrijkste politieke vaardigheden, namelijk hoe onderhandel je als politicus. Welke tactieken kan je hanteren om tijdens een onderhandeling als politicus je zin te krijgen, maar ook wat kan je verwachten van je tegenpartij. Hoe begin je een onderhandeling en waarin verschilt een politieke onderhandeling met een andere soort onderhandeling. Op deze vragen wordt ingegaan tijdens de masterclass. Deze masterclass wordt gegeven door oud-fractievoorzitter van D66 Rotterdam Samuel Schampers. Hij gaat tijdens de masterclass in op de finesses van politiek onderhandelen aan de hand van casuïstiek en voorbeelden uit de praktijk.

Aanmelden?

Aanmelden doe je door het volgende aanmeldformulier in te vullen:

Aanmelding masterclass

• Voer hierboven je telefoonnummer in zodat we je een WhatsApp kunnen sturen met een betaalverzoek.
    Vul hierboven in welke je dagen verwacht aanwezig te zijn. Je kan ook alle vakken aanvinken. Let op, dinsdag 2 juni staat ook in de lijst maar kan op een mobiel wellicht niet direct zichtbaar worden.
  • Je hoeft geen lid te zijn om de masterclass reeks te kunnen volgen.
  • Je hoort binnenkort meer van ons ! Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kan je dit hierboven invullen.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Laatst gewijzigd op 14 januari 2020