donderdag 23 september 2021

D66: Save Museumpark!

Het evenementendek bij het Museumpark gaat op schop. Jaren geleden is na overleg met de buurt besloten om het evenementendek te vergroenen. Even dreigde er daardoor geen plek meer te zijn voor urban sporters op deze locatie. “En dat terwijl het het skatebaar houden van het Museumpark en de vergroening ervan prima samengaan!” aldus D66-fractievoorzitter Chantal Zeegers.

In gesprek met urban sporters
In de afgelopen weken sprak Chantal veelvuldig met verschillende urban sporters. Zij vertelden dat de ondergrond zoals voorgesteld in de plannen, zich goed laat vergelijken met schuurpapier. “Dus dat moesten we veranderen” aldus Chantal, die met een bijna unaniem gesteunde motie ervoor zorgde dat de ondergrond van het nieuwe Museumpark goed skatebaar is voor urban sporters. Bovendien wordt bij de strategische verkenning omtrent de inrichting van de buitenruimte bij het Museum Boijmans van Beuningen dankzij een andere motie van Chantal bekeken welke mogelijkheden er zijn om binnen deze plannen een nieuwe skatelocatie in te richten. De gesprekken daarover lopen nu!