woensdag 26 mei 2021

D66: Behoud levendigheid op de Heemraadsingel!

Sinds kort is de kruising van de Heemraadsingel met de Nieuwe Binnenweg dankzij de vergrote terrassen een heel levendig stukje Rotterdam geworden. Een fijne plek om te verblijven, mede dankzij de inzet van de horecaeigenaren hier. “In onze ogen zien we zo een juiste balans ontstaan op de Heemraadsingel, waar er enerzijds ruimte is voor rust, groen en recreatie en waarbij er anderzijds ook ruimte is voor levendigheid en reuring. Een fijne mix van stedelijke functies met voor ieder wat wils” aldus D66-raadslid Elene Walgenbach.

Mix van stedelijke functies
In dat kader lijkt het D66 Rotterdam dan ook wijsheid om de mix van stedelijke functies in dit gebied te behouden. Het verblijfsklimaat alhier is duidelijk verbeterd en het komt zo ook de aantrekkelijkheid van de stad ten goede. Nu blijkt echter dat er in de nieuwe inrichtingsplannen van de gemeente geen ruimte meer is voor de huidige terrassen. Een gemiste kans wat D66 betreft. Want juist door ook op de plek in de stad ruimte te bieden aan de horeca, zorgen we voor de gewenste spreiding van horeca-aanbod in de stad. “En daarom hebben wij het college gevraagd naar de beweegredenen achter deze nieuwe inrichtingsplannen” vertelt Elene. “Want wanneer iets goed voor de stad blijkt te zijn, moeten we daar gewoon verder op inzetten. Zo wordt Rotterdam steeds aantrekkelijker!”