maandag 21 december 2020

D66 samen met de VVD en Leefbaar aan de slag voor de horeca

“Samen willen we ervoor zorgen dat Rotterdam klaar staat zodra de horeca weer open mag!” aldus D66-raadslid Elene Walgenbach.

D66, VVD en Leefbaar spraken begin deze maand met zo’n twintig horecaondernemers in Ahoy over het Rotterdamse horecaleven in de afgelopen periode, maar het vizier werd ook op de toekomst gericht. “Wij vinden het cruciaal om in gesprek met blijven met de horecasector en wij zullen met deze input begin januari met een initiatiefvoorstel komen van hun te horen wat beter moet,’’ aldus de partijen.

Herstart van het Rotterdamse horecaleven
Wanneer precies, dat is nog onduidelijk maar dat de horeca weer straks opengaat dat is een ding wat zeker is. “Een moment waar we allemaal naar smachten!” zegt Elene. “Wij willen Rotterdam klaarmaken voor de herstart van het horecaleven”. In ogen van Elene moet er daarom gewerkt worden aan een meer faciliterende houding van de gemeente en moeten sneltesten en experimenten mogelijk gemaakt worden. “Er is werk aan de winkel”.

Perspectief: Rotterdam na Corona
“Wij willen perspectief bieden aan de sector. Vaccinaties zijn daarbij van groot belang en daarom hebben wij vragen gesteld aan het college,” aldus Elene. ‘’Vaccinaties zijn stap één, wij willen werk maken van een levendig Rotterdam en creatieve ideeën van horecaondernemers zijn daarin de motor”.

In januari komen D66, VVD en Leefbaar met een voorstel naar de Raad om de horeca te steunen.