maandag 21 december 2020

D66: Geen sloop/nieuwbouw op de Fazantstraat

Het college was voornemens om woningen aan de Fazantstraat in Carnisse te slopen en er grotere woningen voor terug te bouwen. D66 was van het begin af aan al kritisch over deze plannen. “Ik ben zelf bij mensen uit de Fazantstraat op bezoek geweest en ik zag dat veel bewoners in hun eigen woning geïnvesteerd,” licht D66-raadslid Robin de Roon toe.

Collegeplannen niet logisch
“Sloop van deze woningen leek ons niet logisch, woningen in deze prijsklasse moeten we juist behouden voor starters”, aldus Robin. Bovendien vindt de fractie van D66 dat er erg terughoudend moet worden omgegaan met onteigening van particulier bezit. “En ook zouden er substantieel meer woningen bij moeten komen wanneer we zo’n ingrijpend besluit nemen, maar dat was in deze ook niet het geval” zo stelt Robin.

Werken aan een beter Carnisse
D66 is wel groot voorstander van de plannen van het college om te investeren in Carnisse.
Dankzij inzet van het college wordt de woon- en leefomgeving van inwoners van Carnisse flink verbeterd de komende periode. “Er wordt vergroend, de mobiliteit wordt verbeterd, malafide huisbazen worden aangepakt en we gaan aan de slag met achterstallig onderhoud en renovatie van panden,” besluit Robin.