vrijdag 27 november 2020

D66: Breng verkeersoverlast in kaart

Rotterdammers hebben veel last van snelheidsovertredingen en roekeloos rijgedrag op 30 en 50 km/u wegen in Rotterdam. Dit is onacceptabel wat D66-raadslid Ingrid van Wifferen betreft, zij pleit dan ook om in kaart te brengen hoe er in Rotterdam op deze wegen gehandhaafd wordt.

Handhaving

Op 30 km/u wegen wordt niet gehandhaafd omdat deze wegen zelfhandhavend zouden moeten zijn. Vaak is dit echter niet het geval. Ingrid vraagt zich af hoeveel van dit soort zelfhandhavende wegen er dan zijn in Rotterdam en vooral ook waar dit niet het geval is. Ook wil Ingrid dat er gekeken wordt naar de inzet van mobiele flitspalen of de verkeersoverlast tegen te gaan. Ingrid: “In Rotterdam is de verkeerssnelheid slecht. Maar nu we in Rotterdam ook een transitie gaan maken van autostad naar fiets- en wandelstad is het nog belangrijker dat het dan ook veilig is voor fietsers en wandelaars.”

Meer info?

Ingrid diende hierover tijdens de Gemeenteraadsvergadering van 26 november een motie in. De motie werd unaniem aangenomen. Lees er meer over in dit artikel van het AD.