donderdag 12 november 2020

D66 & VVD regelen een financieel steuntje in de rug voor Rotterdamse horeca

De Rotterdamse horeca heeft het momenteel heel zwaar te verduren. Vanwege de recente coronamaatregelen is de horeca in onze stad na een eerdere lockdown nu alweer bijna een maand gesloten. Vrijwel iedereen in de stad kijkt reikhalzend uit naar het moment dat de horeca weer open mag. D66 en de VVD willen horeca-ondernemers een steuntje in de rug geven en komen met terrasvouchers. “We willen horecaondernemers tegemoet komen bij het coronaproof inrichten van hun terras of horecagelegenheid” aldus D66 raadslid Elene Walgenbach.

De motor van onze economie is het MKB en dus ook de horeca. Een levendige stad kan niet zonder horeca. “Hopelijk betekent dit kleine financiële steuntje in de rug een lichtpuntje voor de horeca, welke keihard geraakt is door alle coronamaatregelen” zegt VVD-raadslid Dieke van Groningen.

Hoe werkt het precies?

Horecaondernemers die aanpassingen doen om hun terras coronaproof in te richten kunnen terecht bij de gemeente. “Wanneer de plannen door de gemeente zijn goedgekeurd en de criteria zijn opgesteld, kunnen horecaondernemers een terrasvoucher aanvragen ter waarde van maximaal €500,-” zo licht Elene toe. “We willen laten zien dat we ze niet in de kou laten staan, daarom een gemakkelijk voucher systeem dat voor elke horeca- ondernemer toegankelijk is.” Dankzij de inzet van D66 en de VVD komt er in totaal €220.000,- beschikbaar voor de Rotterdam horeca.