donderdag 29 oktober 2020

D66: Wijkplanner als aanspreekpunt voor maatschappelijke initiatieven

Rotterdam wordt steeds populairder. We zien dat steeds meer mensen in Rotterdam willen wonen, steeds meer bedrijven zich hier willen vestigen en dit heeft natuurlijk de nodige gevolgen voor de verdeling van de ruimte in de stad. Een hogere vraag, leidt tot hogere prijs. “Zo wordt het voor maatschappelijke initiatieven steeds moeilijker om betaalbare huisvesting te vinden, terwijl zij wel een grote bijdrage leveren aan de levendigheid in de wijken!” zo licht D66-fractievoorzitter Chantal Zeegers toe.

Maatschappelijke initiatieven beter aan zet

D66 wil dat maatschappelijke initiatieven beter aan zet komen bij verkoop van gemeentelijk vastgoed. Om dat te realiseren, stelt de gemeente de wijkplanner aan. De wijkplanner is het aanspreekpunt voor maatschappelijke initiatiefnemers en probeert hen tijdig te koppelen aan het gemeentelijk vastgoed. “We willen maatschappelijke initiatieven welke opzoek zijn naar betaalbare huisvesting, beter ondersteunen” aldus D66-fractievoorzitter Chantal. Binnenkort wordt er via de gemeentelijke kanalen meer bekend gemaakt over de rol van wijkplanner en worden de contactgegevens gepubliceerd.