vrijdag 2 oktober 2020

Enquetecommissie Warmtebedrijf presenteert rapport!

Op 17 september werd het rapport van de enquêtecommissie Warmtebedrijf gepresenteerd. De enquêtecommissie is een groep van raadsleden die samen met onderzoekers en de griffie onderzoek gaan doen naar een bepaald onderwerp. Namens D66 zat Robin de Roon in deze commissie. Deze enquêtecommissie ging over het Warmtebedrijf.

De gemeente Rotterdam heeft het Warmtebedrijf opgericht met als doel om (restwarmte te gebruiken voor o.a. het verwarmen van woningen in Rotterdam. Vanaf de start van het Warmtebedrijf is er door allerlei omstandigheden een hoop misgegaan. De enquêtecommissie heeft hier onderzoek naar gedaan en een rapport uitgebracht over wat er is misgegaan en hoe het in de toekomst beter zou kunnen gaan.

Robin de Roon: ‘met de oplevering van het eindrapport komt er een einde aan een intensieve onderzoeksperiode. Het is nu aan de raad om een oordeel te vormen over de conclusies en aanbevelingen. ‘ De raad heeft de conclusies en aanbevelingen van het rapport over genomen.