vrijdag 2 oktober 2020

D66 regelt betere toegankelijke speeltuinen met ruimere openingstijden.

Sporten en spelen is van ontzettend groot belang bij het opgroeien van (jonge) kinderen. Bij de bespreking van het nieuwe speeltuinenbeleid in Rotterdam deed D66 dan ook een tweetal voorstellen om het sporten en bewegen van kinderen met en zonder beperking zo veel mogelijk te stimuleren. “Wij willen dat de openingstijden aansluiten bij de tijden dat kinderen willen spelen en dat de speeltuinen beter toegankelijk worden voor kinderen met een beperking” aldus D66-raadslid Ingrid van Wifferen.

Hobbels wegnemen.
D66 vindt het van belang dat ook kinderen met een beperking kunnen sporten en bewegen in de eigen buurt. En soms kunnen we met relatief simpele aanpassingen een grote bijdrage leveren aan de toegankelijkheid van speeltuinen. “Denk bijvoorbeeld aan het verwijderen van hobbels op voetpaden, met zulke aanpassingen kunnen we de toegankelijkheid van speeltuinen echt verbeteren!” aldus Ingrid.

Op woensdagmiddag en in het weekend open.
“Wij willen dat de openingstijden van speeltuinen zo goed mogelijk aansluit bij de tijden dat kinderen willen sporten en spelen” aldus Ingrid. Dankzij het voorstel van D66 gaat het college in gesprek met verschillende speeltuinverenigingen in de stad om te bekijken in hoeverre het mogelijk is om op woensdagmiddag en in het weekend de deuren te openen voor spelende kinderen.