donderdag 1 oktober 2020

D66 maakt werk van corona-proof winterterrassen

D66 staat voor een levendige stad en hoewel de coronacrisis natuurlijk de nodige beperkingen oplevert voor de levendigheid, betekent dit nog niet dat er helemaal niks meer mogelijk is voor de horeca in de stad. “Wij roepen het college op om te kijken naar wat wel kan!” aldus D66-raadslid Elene Walgenbach

Steun voor de horeca
De horeca is een van de sectoren welke het onder huidige omstandigheden erg zwaar hebben. Binnen wordt een maximum van 30 gehanteerd. Buiten, op terrassen, mogen maximaal 40 mensen aanwezig zijn. “Door winterterassen zoveel mogelijk toe te staan, hopen we dat het verblijfsklimaat op de terassen aantrekkelijker worden zodat horecaondernemers ook buiten gasten kunnen blijven ontvangen” aldus Elene.

Benut de creativiteit
De horeca laat zich kenmerken door een ongekende creativiteit.  Wat D66 betreft gaat het stadsbestuur aan de slag om de creativiteit uit deze sector zo veel mogelijk te benutten. “We horen bijvoorbeeld al plannen van horecaondernemers om corona-proofkassen te bouwen op de terrassen, aan ons de uitdaging om dat mogelijk te maken!” zo stelt Elene.