donderdag 11 juli 2019

Rotterdam voor het Songfestival!

Wethouder Said Kasmi (cultuur): ”Dit is een unieke kans voor Rotterdam. We gaan er helemaal voor!” Afgelopen woensdag leverde hij, nadat de raad zich dinsdag met 38-7 had uitgesproken, het Rotterdamse Songfestival bidbook in in Hilversum.

“Rotterdam is de meest internationale stad van Nederland en een prachtig decor voor de 65ste editie van het Eurovisie Songfestival. Een ervaren gaststad van topevenementen, maar het belangrijkste is dat iedereen hier in de startblokken staat om er een groots feest van te maken waar iedereen welkom is,” aldus Said.

Rotterdam for Real
De gemeente Rotterdam heeft samen met Rotterdam Ahoy, Rotterdam Festivals en Rotterdam Partners het bidbook opgesteld voor de kandidaatstelling gaststad Eurovisie Songfestival 2020. Het bidbook heet: Rotterdam for Real. De titel verwijst enerzijds naar de match tussen het programma van eisen en wat de stad te bieden heeft, anderzijds naar de bewoners en ondernemers die de stad maken tot wat die nu is en dat graag aan bezoekers laten zien. Openbaarmaking van het bidbook gaat in overleg met de projectorganisatie.