woensdag 26 juli 2017

D66 wil actie bij proef flexibele horecatijden

Festival

In het najaar 2016 heeft burgemeester Aboutaleb op aandringen van D66-raadslid Jos Verveen toegezegd een proef te starten met flexibele horecasluitingstijden. Alleen lijkt die proef nu niet van de grond te komen. “Hij lijkt er niet aan te willen” stelt Verveen. En dus dringt hij, samen met VVD, Leefbaar Rotterdam, GroenLinks, NIDA en SP bij de burgemeester aan tot actie. Met deze partijen is er een meerderheid in de raad.

Door middel van een aangevraagd debat direct na het reces willen de partijen opheldering krijgen over waarom het allemaal zo lang duurt. De proef zou immers in het voorjaar 2017 vorm krijgen, maar tot op heden lijkt er niets gebeurd te zijn.

“Vrije sluitingstijden moeten leiden tot een bruisendere stad en minder uitgaansoverlast. Publiek verlaat dan namelijk geleidelijk en op verschillende momenten de uitgaansgelegenheden. Op deze manier vangen we twee vliegen in een klap.” aldus Verveen. Een dergelijke proef is in Zwolle al succes. Eerder pleitte wel de nachtburgemeester van Rotterdam wel voor de flexibele sluitingstijden: