donderdag 22 juni 2017

Said Kasmi gekozen als lijsttrekker D66 Rotterdam

De afgelopen weken konden de leden van D66 Rotterdam hun nieuwe lijsttrekker kiezen voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018. Van de 1168 stemgerechtigde leden brachten 525 leden hun stem uit. Na een getrapte verkiezing van drie stemrondes bleven Said Kasmi en Samuel Schampers als laatste twee kandidaten over, welke Kasmi won met 60% van de stemmen. Klik hier voor het proces verbaal van de Afdelingsverkiezingscommissie.

Het bestuur van D66 Rotterdam kijkt terug op een goede en positieve lijsttrekkersverkiezing en een groot aantal uitgebrachte stemmen. Afdelingsvoorzitter Anne van Veenstra: “Het is lang geleden dat D66 Rotterdam zoveel keuze had voor een lijsttrekker. Na twee goede debatten en veel campagneactiviteiten georganiseerd door de vier kandidaat-lijsttrekkers, hebben onze leden hun keuze gemaakt. We mogen als D66 trots zijn op deze Rotterdammers. Met Said kijken we vol enthousiasme uit naar de gemeenteraadsverkiezingen.”

Op dit moment is D66 in de Rotterdamse raad vertegenwoordigd met 6 raadszetels. D66 wil dit resultaat op 21 maart 2018 bij de gemeenteraadsverkiezingen overtreffen. De verkiezing van onze lijsttrekker is daarvoor de eerste stap. Na de zomer kiezen de leden van D66 Rotterdam de overige kandidaten op lijst.

“Ik wil de leden bedanken voor het gestelde vertrouwen. Als nieuwe politiek leider van D66 Rotterdam ga ik, samen met hen, met veel positiviteit en plezier de komende gemeenteraadsverkiezingen tegemoet. Onze volgende stap wordt het winnen van het vertrouwen van nog veel meer Rotterdammers, door voorop te stellen dat wat D66 betreft iedere Rotterdammer ertoe doet!”, aldus Said Kasmi.

Kasmi is directeur (a.i.) van het Landelijk Bureau van D66. In 2015 en 2016 was hij Landelijk Bestuurslid met de portefeuille Vereniging, Afdelingen en Regio’s. Hij is lid van de D66-fractie in de Provinciale Staten van Zuid-Holland. Eerder was hij bestuurder in de deelgemeente Rotterdam-Centrum met in zijn portefeuille Economie, Ruimtelijke Ordening, Buitenruimte, Verkeer en Vervoer. Naast zijn activiteiten voor D66 is Kasmi ook commissaris bij woningcorporatie Woonbron en lid van de Raad van Toezicht van Pameijer gezondheidszorg.