dinsdag 16 mei 2017

Groen licht voor Feyenoord City

Feyenoord

De afgelopen week stond geheel in het teken van Feyenoord. Tot onze grote vreugde werd de club landskampioen. Daarnaast stemde een ruime meerderheid van de gemeenteraad in met de plannen voor Feyenoord City.

Het bekendste onderdeel van Feyenoord City is waarschijnlijk het nieuwe voetbalstadion, dat gedeeltelijk in de Maas komt te liggen. Maar het plan is veel meer dan dat: er wordt een grootschalige gebiedsontwikkeling in gang gezet, met woningen, sportvoorzieningen, horeca en winkels. Ook De Kuip krijgt een tweede leven, met onder andere een atletiekbaan en woningen in de tweede ring. Om ervoor te zorgen dat het gebied beter bereikbaar wordt, wordt flink geïnvesteerd in de infrastructuur. Aan deze ambitieuze plannen zijn ook sociaal-maatschappelijke doelstellingen gekoppeld. Kortom: een flinke impuls voor de stad, in het bijzonder voor Rotterdam-Zuid.

Feyenoord City is een groot en complex dossier, met grote impact op de stad. De fractie heeft de plannen daarom uitgebreid tegen het licht gehouden. Eén raadslid van de D66-fractie heeft uiteindelijk tegen gestemd. De komende tijd zullen we de ontwikkelingen kritisch blijven volgen.

Meer lezen over Feyenoord City? Kijk dan op de www.feyenoord-city.nl